close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המשטרה- זה מה שאנחנו עושים נגד הטרור

מערכת שורשכא אייר, תשעה10/05/2015

מ"מ המפכ"ל מסכם את פעילות המשטרה למלחמה בטרור בירושלים ובשאר חלקי הארץ.

תגיות:
ניצב סאו ציין כי היום הסתיימו 10 ימים רצופים בהם חלה הגבלה על כניסת אוכלוסייה מוסלמית להר הבית. מניתוח שנעשה במשטרה עולה כי למרות טענות שונות לגבי הרכב האוכלוסייה  שאינה מוסלמית העולה אל ההר, נמצא כי היחס של 70% תיירים ו-30% יהודים נשמר לאורך כל השנה, וכך גם בימים אלו.

ניצב סאו התייחס למורכבות של הפעילות בהר הבית ואמר כי כניסת כוחות יסמ"ג אל שטח הר הבית והעימותים עם המתפרעים במקום המפעילים כלפי השוטרים מגוון של כלי משחית כמו: מטעני חבלה, זיקוקים ואבנים. התמונות שמשודרות ובהם רואים את המתרחש בהתפרעויות על ההר אינם מקלות את התמונה הכללית
מאחר ועדיין כניסת כוחות משטרה למקום יוצרת מתח ברחוב הערבי ופוגעת ביחס בין המדינות. ניצב סאו הדגיש כי לאורך כל התקופה וכך גם בימים המתוחים המשטרה שמרה על חופש הפולחן הדתי במקום.

בהתייחסו למצב בירושלים המזרחית ציין ניצב סאו את פעילות המשטרה החדשה שנעשית בימים האחרונים ובהם הוצאת שני הארגונים האיסלמיסטיים המורביטאת והמורביטון מתחומי הר הבית. ההוצאה נעשתה ע"י הרחבת סמכויות שניתנו למפקד מחוז ירושלים ניצב משה (צ'יקו) אדרי. יתרה מכך לאחר הוצאת מחוץ להר הבית נמצא כי הם החלו בפעילות כנגד חרדים שצעדו בסמטאות העיר העתיקה ולכן  לפני ארבעה ימים הגברים והנשים המיוחסים לקבוצות הללו הוצאו מתחומי העיר העתיקה. ניצב סאו גילה כי השב"כ ומשטרת ישראל מיפו את עשרות המתבצרים באורח קבע במסגד שעל הר הבית ולהם ימסרו צווי הרחקה מהמקום.

צעד נוסף שהחל לפני יומיים היה בהגבלות משמעותיות לכניסה לעיר העתיקה. מדובר באישורי כניסה רק לערבים תושבי העיר העתיקה ולסוחרים, לכל השאר גברים מעל גיל 50 ניתנה האפשרות להגיע להר הבית רק משער האריות. הפעולה הזו מנעה אירועי הפרות סדר ופגיעות.

מ"מ המפכ"ל ניצב סאו התייחס לתגבור השוטרים בירושלים וציין כי מדובר בכ- 2000 שוטרים שהובאו מכל מחוזות המשטרה ע"מ לתגבר את שוטרי העיר. מדובר בשוטרים שהגיעו מכל קצות הארץ וששהו בחג ויתגברו את מחוז ירושלים בשבועות הקרובים. כמו כן נפתחו מחדש בימים האחרונים מחדש 2 נקודות משטרה בעיר העתיקה ולמקום הוכנסו 8 פלוגות של שוטרי מג"ב. עצם נוכחות השוטרים במקומות החיכוך הפכה אותם למטרה בקרב זורקי האבנים ובקבוקי התבערה וכ-50 שוטרים נפגעו מכך בימים האחרונים.

כחלק מהחיכוך בין השוטרים לבים המפגינים גדל דרמטית מספר המעצרים החמים ומספרם נושק היום לכ-250 עצורים שהשתתפו בהשלכת בקבוקי תבערה ואבנים. יש לציין גם את הכנסת השימו ברובי רוגר בעלי קוטר של 22 מילמטר ובימים האחרונים נעשה בהם שימוש 12 פעמים כנגד מסכני חיים.

ניצב סאו גילה כי כחלק מהיערכות המבצעית  בגל הטרור הוקמו 2 מפקדות משותפות לשב"כ ולמשטרה. מפקדה אחת עוסקת במיידע מודיעיני ובה נמצאים אנשי המודיעין של המשטרה ושל השב"כ ומטרתה היא להביא את המיידע הרלוונטי לכוחות ולהיערך בהתאם. המפקדה השנייה עוסקת בחקירות ובה נוכחים חוקרי המשטרה והשב"כ. בפועל כל מי שנעצר בשטח מובא אל המפקדה הזו ושם במקביל נחקר כאשר השב"כ והמשטרה מסונכרנים על כל המיידע הקשור אל הנחקרים.

בהתייחסו למשך הזמן בו יתוגבר מחוז ירושלים ציין מ"מ המפכ"ל כי מדובר בתגבור לפחות עד סוף חודש אוקטובר, אולם נראה שהתגבור יהיה לפרק זמן ארוך יותר. מדובר בשוטרים אנשי קבע שהגיל הממוצע שלהם 35 , ברובם בעלי משפחות שעזבו את הבית לשבועות ואולי לחודשים הקרובים על מנת לתגבר את המחוז.

מ"מ המפכ"ל ציין כי בדיון בקבינט הובן כי למשטרה מחסור בשוטרים ובשבועיים הקרובים תוגש לקבינט תוכנית לגיוס מסיבי של שוטרים תוך שימת דגש על הטבות כלכליות לשוטרים ובדגש למשרתים במחוז ירושלים.

ניצב סאו גילה עוד כי בימים האחרונים זומנו לחקירה אנשים שנראו צופים במתרחש ברצח שני היהודים בעיר העתיקה ולא הושיטו עזרה והם יחקרו על אי מניעת עבירה. כמו כן נשקלים כרגע צעדים נוספים שטרם ננקטו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה